9:30 – 10:00
Rejestracja, powitalna kawa
10:00 – 10:30
Panel otwierający
10:30 – 11:30
Czy jest bezpiecznie, czy jest wydajnie – panel, dyskusja. Dlaczego można szybciej, łatwiej, lepiej i dlaczego tego nie robimy.
11:30 – 11:45
Komplementarność rozwiązań na brzegu sieci i w jej wnętrzu. Usługocentryczne podejście do sieci w energetyce i przemyśle.
11:45 – 12:00
Przerwa kawowa
12:00 – 13:00
Współczesne trendy w sieciach LAN i DC na bazie rozwiązań Extreme Networks. Automatyzacja pracy sieci LAN/WLAN.
13:00 – 14:00
Lunch
14:00 – 15:00
Zapewnienie wysokiej dostępności usług. Skuteczne równoważenie obciążenia na poziomie globalnym i lokalnym.
15:00 – 15:15
Przerwa kawowa
15:15 – 16:30
Prezentacja rozwiązań na podstawie realnych wdrożeń – praktyczne use-cases
10:00 – 11:15
Warsztaty z bezpieczeństwa sieci i aplikacji – Hacking stories. Praktyczne przykłady z audytów bezpieczeństwa. Jak włamać się do firmy, co przeszkadza hakerom, a co im ułatwia życie.
11:15 – 11:30
Przerwa kawowa
11:30 – 12:30
IoT – wielkie możliwości, wielkie zagrożenia. Zwiększenie bezpieczeństwa systemów rozległych w energetyce i przemyśle.
12:30 – 13:30
Jak poprawić aplikację, gdy nie można jej zmienić? Skuteczna kontrola dostępu i komunikacji.
13:30 – 13:45
Zakończenie konferencji
13:45 – 15:00
Lunch
Klienci już teraz oczekują, że będą mogli na swoich smartfonach monitorować zużycie prądu, ciepła, gazu czy wody i opłacać rachunki za energię. A ich wymagania stale idą w górę. Konkurencja na rynku dostawców energii sprawia, że jakość obsługi stała się kluczowa dla utrzymywania klientów. Przyjazne i wszechstronne aplikacje – to już konieczność. Wraz z wdrożeniami inteligentnych liczników dojdą kolejne wyzwania dla aplikacji energetyki. Smartfon nie tylko pokaże zużycie energii i pozwoli na uregulowanie rachunków. Będzie panelem sterowania poborem energii osobno dla różnych urządzeń (np. samochodu, który będzie można ładować w godzinach, gdy prąd będzie tańszy). Stanie się także panelem do sterowania dostawami energii, w przypadku właścicieli mikroelektrowni wiatrowych czy paneli fotowoltaicznych.
Aplikacje do obsługi klientów stają się coraz częściej celem ataków hakerskich. Aplikacja w wyniku ataku przestaje działać, wszystkie jej funkcje ulegają zawieszeniu, użytkownik nie jest w stanie nic zrobić. Obecnie większość ataków jest przeprowadzania przy wykorzystaniu botów, czyli programów, które mogą emulować ludzkie zachowania. Boty tworzą „sztuczny ruch” na serwerach, przez co żądania od prawdziwych użytkowników nie mogą zostać zrealizowane. Oprócz ataków DDoS aplikacje są podatne na kradzież danych uwierzytelniających oraz oszustwa internetowe.
Rosnące i zmieniające się zagrożenia wobec aplikacji dla klientów w branży energetycznej wymagają rozwiązań bezpieczeństwa opartych o analizę danych behawioralnych i uczenie maszynowe. Systemy ochronne muszą zabezpieczać przed atakami DDoS, wykonywać scrubbing w chmurze, zapewniać wgląd w szyfrowany ruch i automatycznie sygnalizować zagrożenia.